"Etwas über sich hinaus schaffen"「みずからを超えて何かを創造すること」
ツァラトゥストラのこの言葉に含まれていること。
シュトックハウゼンの1972年のスピーチもこれを念頭においている。
ドゥルーズの『差異と反復』もこれを主題にしている。
「かつてあった」でもなく、「わたしはこれだ」「わたしはこれができる」でもなく、
未来の尖端が語りかけてくること。
In this way the most vertical music of AUS DEN SIEBEN TAGEN arose as if of its own accord, through my function as playing conductor.The "Intensity",which I at first interpreted as the purely physical one of hammering and sweating, tuned suddenly into a spiritual one,into rhythmic polyphony.
In this way the most vertical music of AUS DEN SIEBEN TAGEN arose as if of its own accord, through my function as playing conductor.The "Intensity",which I at first interpreted as the purely physical one of hammering and sweating, tuned suddenly into a spiritual one,into rhythmic polyphony.
ニールセンさんから次のようなメールが来ました。来月始めに来日するようです。ぜひ一緒に演奏をしましょう。
in July I will come to Japan and I will stay in Kyoto during the first days
of that month, with Kumi and Yu Wakao.
Will you and your intuitive group be there? I hope we could meet!
Maybe the 3. 4.(afternoon) 5. ... could be good days. What do you think,
please?
> Dear Masatsune Nakaji,
>
> listened to your Unbegrentzt and ES. The latter has very "empty" sounds,
> "sound before silence" as you talked about...
>
> best greetings to all,
> Carl Bergstroem-Nielsen