TO: Charles E. Grassley
FROM: Oversight and Investigations Unit, Finance Committee
SUBJECT: World Vision Financial Transactions
DATE: December 22, 2020
宛先: チャールズ・E・グラスリー
差出人: 財務委員会監督調査班
件名: ワールド・ビジョン金融取引
日付: 2020年12月22日
In February 2019, the Committee began investigating allegations concerning a diversion of government funds by World Vision (an Evangelical 501(c)(3) non-profit organization) to a terrorist-funding organization, the Islamic Relief Agency (ISRA).
The investigation was initiated in response to a news article alleging that World Vision, and/or its subsidiaries, had intentionally partnered with an organization that was listed by the Office of Foreign Assets Control (OFAC) as a sanctioned entity for its ties to terrorist organizations.
The report alleged that World Vision contracted with the Islamic Relief Agency (ISRA) despite clear and readily discoverable evidence of ISRA’s sanctioned status.
2019年2月、委員会は、ワールドビジョン(福音派501(c)(3)の非営利団体)によるテロリストの資金提供団体であるイスラム救済庁(ISRA)への政府資金の横流しに関する疑惑の調査を開始しました。
調査は、ワールド・ビジョンおよび/またはその子会社が、テロ組織とのつながりを理由に、外国資産管理局(OFAC)によって制裁の対象とされている組織と意図的に提携していたというニュース記事を受けて開始されました。
報告書は、ワールドビジョンがISRAの制裁を受けていることを明確かつ容易に発見できる証拠があるにもかかわらず、ISRAと契約したと主張しています。
In a press release, World Vision claimed they were not aware of ISRA’s status before partnering with them and appeared to shift the blame for this incident to the United States government.
World Vision articulated two main reasons why they believe the federal government bears responsibility in this incident.
First, they claim that on two separate occasions, two different government agencies were notified that World Vision was working with ISRA and neither agency raised any concerns.
Second, World Vision argues that the online search tool provided by the Treasury department made it difficult to ascertain whether or not ISRA was a sanctioned entity.
プレスリリースの中で、ワールド・ビジョンは、提携する前にISRAの地位を知らなかったと主張し、この事件の責任を米国政府に転嫁しているように見えます。
ワールド・ビジョンは、この事件で連邦政府に責任があると考える主な理由を2つ述べています。
第一に、ワールド・ビジョンがISRAと協力していることが2回に分けて2つの異なる政府機関に通知されたが、どちらの機関も懸念を示していなかったと主張している。
第二に、ワールド・ビジョンは、財務省が提供するオンライン検索ツールは、ISRAが認可を受けた組織であるかどうかを確認することを困難にしていたと主張している。
This Committee was concerned with these allegations for two primary reasons: first, as the Committee of jurisdiction over all tax laws, we were concerned with the allegations that World Vision, a registered non-profit entity, is potentially engaging in transactions that affect U.S. national security.
Second, as the Committee with primary jurisdiction over the Treasury Department, allegations raised by World Vision that the Treasury Department was not properly vetting applications and operating a faulty search tool were equally concerning.
It should be noted that throughout this investigation, World Vision, the Treasury Department, and U.S. Agency for International Development fully cooperated with this Committee and provided well over a thousand pages of documents.
World Vision staff also met with Committee staff on several occasions and provided in depth description of the events in question.
第一に、すべての税法を管轄する委員会として、登録された非営利団体であるワールド・ビジョンが米国の国家安全保障に影響を与える取引に関与する可能性があるという疑惑を懸念していました。
第二に、財務省を管轄する委員会として、財務省が申請書の審査を適切に行っておらず、欠陥のある検索ツールを使用しているというワールド・ビジョンからの疑惑も同様に懸念されました。
この調査期間中、ワールド・ビジョン、財務省、米国国際開発庁は本委員会に全面的に協力し、1,000ページを超える文書を提供したことに留意すべきである。
ワールド・ビジョンのスタッフは何度か委員会のスタッフとも面会し、問題となっている出来事の詳細な説明を行った。
World Vision United States (World Vision), a subsidiary of World Vision International (WVI), is an Evangelical 501(c)(3) non-profit organization founded in 1950 to provide humanitarian aid and serve as missionaries to impoverished peoples in vulnerable areas.
WVI has offices in more than 90 countries with international headquarters in the United Kingdom.
Its United States headquarters are located in Monrovia, California.
WVI currently provides emergency services and relief in more than 56 countries, mostly in Africa and Asia, but operates across six continents.
ワールド・ビジョン・インターナショナル(WVI)の子会社であるワールド・ビジョン・ユナイテッド・ステイツ(ワールド・ビジョン)は、1950年に設立された福音派501(c)(3)の非営利団体で、脆弱な地域の貧しい人々に人道支援を提供し、宣教師として奉仕することを目的としています。
WVIはイギリスに国際本部を置き、90カ国以上にオフィスを構えています。
米国本部はカリフォルニア州モンロビアにあります。
WVIは現在、アフリカとアジアを中心に56カ国以上で緊急サービスと救援活動を行っていますが、6つの大陸で活動しています。
United States Agency for International Development
アメリカ国際開発庁
The United States Agency for International Development (USAID) is an independent agency within the federal government tasked primarily with administering foreign aid and developmental assistance.
USAID seeks to advance U.S. interests and national security by promoting social and economic development across the globe.
It operates in over 100 countries providing food and nutrition, healthcare, education and human resources development.
USAID administers the international aid through a global network of partners including many private charities.
As the world leader in humanitarian assistance, USAID provides billions of dollars yearly in foreign aid including over $20 billion in 2018.
米国国際開発庁(USAID)は、連邦政府内の独立した機関で、主に外国からの援助と開発援助を管理することを任務としている。
USAIDは、世界中で社会的・経済的発展を促進することにより、米国の利益と国家安全保障を促進することを目指しています。
100カ国以上の国で、食糧と栄養、保健医療、教育、人材育成などを提供しています。
USAIDは、多くの民間慈善団体を含むパートナーのグローバルなネットワークを通じて国際援助を管理しています。
人道支援の世界的リーダーとして、USAIDは2018年に200億ドル以上を含む年間数十億ドルの対外援助を提供しています。
Office of Foreign Assets Control
外国資産管理局
When engaging in any financial transactions with any foreign person or entity, all U.S. persons must comply with all laws and regulations regarding U.S. sanctions of foreign entities.
The Office of Foreign Assets Control (OFAC) is the office within the United States Department of the Treasury (Treasury) charged with the administration of the United States’ sanctions regime.
Sanctions are placed on nations, entities, or persons based on foreign policy and national security goals.
OFAC maintains a publicly available database online of all sanctioned entities and their aliases.
外国の個人または事業体と金融取引を行う場合、すべての米国人は、外国事業体に対する米国の制裁に関するすべての法規制を遵守しなければなりません。
外国資産管理局(OFAC)は、米国の制裁制度の管理を担当する米国財務省(Treasury)内の事務所です。
制裁は、外交政策と国家安全保障の目標に基づいて、国家、事業体、または個人に対して行われます。
OFACは、制裁を受けたすべての事業体とその別名のデータベースをオンラインで公開しています。
The Islamic Relief Agency (ISRA) is headquartered in Khartoum, Sudan and maintains over 40 offices worldwide.
The United States government placed sanctions on ISRA in 2004 after they had funneled approximately $5 million to Maktab Al-Khidamat, the predecessor to AlQaeda controlled by Osama Bin Laden.
ISRA’s leadership also engaged in discussions to help relocate Bin Laden to secure safe harbor for him.
In the mid-2000’s, ISRA was responsible for moving funds to support a Palestinian terrorist.
According to Treasury, when raising funds ISRA was known to display two “collection boxes marked ‘Allah’ and ‘Israel,’ signaling the funds would be directed towards attacks against Israelis.”
Previously, there was a U.S. based branch of ISRA established in Columbia, Missouri in 1985 but it was closed in the early 2000’s.
イスラム救済機関(ISRA)はスーダンのハルツームに本部を置き、世界各地に40以上の事務所を展開しています。
米国政府は2004年、ISRAがオサマ・ビン・ラディンが支配するアルカイダの前身であるマクタブ・アル・キダマットに約500万ドルを出資したことを受けて、ISRAに制裁を加えました。
ISRAの指導者たちは、ビンラディンの安全な居住地を確保するために、ビンラディンの再配置を支援するための話し合いにも参加しました。
2000年代半ばには、ISRAはパレスチナのテロリストを支援するための資金移動を担当していた。
財務省によると、ISRAは資金を調達する際に、「『アラー』と『イスラエル』と書かれた2つの募金箱を掲げており、資金がイスラエル人への攻撃に向けられていることを示していた」という。
以前、1985年にミズーリ州コロンビアに設立されたISRAの米国支部があったが、2000年代初頭に閉鎖された。
On January 21, 2014, World Vision United States (World Vision), a subsidiary of World Vision International (WVI), submitted a grant application to USAID to carry out their proposed Blue Nile Recovery Program to provide food security, sanitation equipment and health services to the conflict affected areas in the Blue Nile region of Sudan. World Vision was subsequently awarded a grant of $723,405 by USAID to carry out the program. On February 1, 2014, World Vision entered into an agreement with Islamic Relief Agency (ISRA) whereby ISRA would provide humanitarian services to certain parts of the Blue Nile Region on behalf of World Vision. Prior to this, World Vision had worked with ISRA on several projects from 2013 through 2014.
During the summer of 2014 – while the Blue Nile Recovery Program was in full swing – World Vision entered into talks with the International Organization for Migration (IOM) to work jointly on a separate humanitarian project in Sudan. During these conversations, IOM performed its due diligence by conducting a routine vetting of World Vision and its partners which, at the time, included ISRA. During this vetting procedure, IOM discovered that ISRA was in fact listed on the sanctioned entity list. IOM subsequently reached out to the Office of Foreign Assets Control (OFAC) Compliance Team to confirm that ISRA was indeed a sanctioned entity. Following OFAC’s confirmation that ISRA was indeed a sanctioned entity, IOM rejected World Vision’s offer to work together on a subsequent humanitarian project.
In late September 2014, World Vision’s legal department was notified of ISRA’s potential status as a sanctioned entity. World Vision immediately ceased all payments to ISRA and began investigating whether ISRA was indeed a sanctioned entity. On November 19, 2014, World Vision sent a letter to OFAC requesting clarification of ISRA’s status. The letter also included a request for a temporary license to complete the existing contract with ISRA, despite their status, in the event that ISRA was indeed a sanctioned entity.
According to World Vision, OFAC took longer than expected to respond. During this time, World Vision’s field office in Sudan reported that ISRA and the Sudanese government were applying intense pressure on it to pay money owed for services performed. On January 20, 2015, two months after World Vision submitted its request for clarification to OFAC, World Vision General Counsel sent an email to OFAC informing them of World Vision’s intent to resume its work with ISRA in a week’s time unless it received a response from OFAC confirming ISRA’s sanctioned status.
On January 23, 2015, Treasury responded to World Vision’s November inquiry and informed it that ISRA is indeed a sanctioned entity. Furthermore, in the same letter OFAC denied World Vision’s request for a license to transact with ISRA, stating that authorizing further activities would be “inconsistent with OFAC policy.”
On February 19, 2015, World Vision again requested a license to transact with ISRA in order to pay them $125,000 for services rendered. In its request, World Vision stressed that it could face severe legal consequences and even expulsion from Sudan if it did not pay ISRA the monies owed. On May 4, 2015, the Obama Administration’s State Department recommended OFAC grant World Vision’s request for a license to pay ISRA $125,000 in monies owed. The following day, OFAC granted World Vision a specific license to pay ISRA $125,000 only for services rendered. On May 14, 2015, OFAC sent World Vision a “Cautionary Letter” notifying it that the transactions they engaged in with ISRA appears to have violated the Global Terrorism Sanctions Regulations, 31 C.F.R. part 594, in direct opposition of U.S. law and international sanctions.
World Vision is a multinational charitable organization that regularly generates more than $1 billion in revenue annually, largely via donations from churches around the country, individual believers of their causes, and federal grants.
World Vision utilizes most of these funds in an effort to assist those in need.
As a result, World Vision’s work takes it to some of the most impoverished and oftentimes dangerous, war torn locations in the world.
Some of these locations, such as Sudan, are very active hotspots for terrorist activity.
World Vision has a duty to ensure that funds acquired from the U.S. government or donated by Americans do not end up supporting terrorist activity.
Particularly concerning to this Committee is World Vision’s attempt to shift the blame to the federal government for their own inability to properly vet a subcontractor.
A more robust and fundamentally sound system of screening and vetting is needed to restore the public’s trust that contributions made to World Vision are not funding illicit organizations.
Moreover, although we find no reason to doubt World Vision’s assertion that the funds in their entirety were used by ISRA for humanitarian purposes, that money inevitably aids their terrorist activities.
ワールド・ビジョンは多国籍の慈善団体であり、主に全国の教会からの寄付、個人の信者からの寄付、連邦政府からの補助金などによって、年間10億ドル以上の収入を得ています。
ワールド・ビジョンは、これらの資金のほとんどを必要としている人々を支援するために活用しています。
その結果、ワールド・ビジョンの活動は、世界で最も貧しく、時に危険で、戦争で荒廃した場所へと赴いています。
スーダンのように、テロリストの活動が活発な地域もあります。
ワールド・ビジョンには、米国政府から得た資金や米国人からの寄付金がテロ活動を支援することのないようにする義務があります。
本委員会が特に懸念しているのは、ワールド・ビジョンが下請け業者を適切に審査できなかったことを連邦政府に責任転嫁しようとしていることです。
ワールド・ビジョンへの寄付金が不正な組織の資金源になっていないという国民の信頼を回復するためには、より強固で根本的に健全な審査・審査システムが必要である。
さらに、資金の全額がISRAによって人道的な目的で使用されたというワールド・ビジョンの主張を疑う理由はないが、その資金は必然的にISRAのテロ活動を助長することになる。