したらばTOP ■掲示板に戻る■ 全部 1-100 最新50 | |

シンフォニック=レインデータ解析スレ

218:2006/12/19(火) 23:51:59
Script固定長ヘッダー
00-03 » CHAR GameTag[4]; // e.g. "SR01" "AE01" "DP01" actually unchecked by the program
04-07 » DWORD ScriptFilesize; // size of current script (useful b/c .kgo is in HyPack e.g. script.pak)
08-0B » DWORD ScriptNumber; // current script's number
0C-0F » DWORD ?CRC?; // unknown
»
//#ignored. Maybe used in earlier versions.
10-13 DWORD KgoFixedHeaderSizeIgnored;
14-17 DWORD KgoVariableHeaderSizeIgnored;
18-1B DWORD SceneDescriptorsCountIgnored;
»
1C-1F » DWORD KgoHeaderSize; // Contains a fixed part plus optional variable part
// #SR01, AE01: fixed part 52 bytes
// #DP01: fixed part 64 bytes
// if set(variable part) @offset 52/64: *x* Scene Descriptors [sizeof sc_desc, .....]
20-23 » DWORD KgoDataSize; // See "Format of data" section for details on this area
»
//#ignored. Maybe used in earlier versions.
24-27 DWORD KgoSceneFuncsCountIgnored;
»
28-2B » DWORD TextOffset; // set if TextLength is not zero. Normally equals (HeaderSize + KgoDataSize)
2C-2F » DWORD TextLength; // May be zero. @offset: (TextOffset + TextLength) may be before EOF because of memory Alignment
30-33 » DWORD MessageEntriesCount; //
// #SR01,AE01: Number of strings in message table
// #DP01:ignored

=== DP01 specific fields ===

34-37 » DWORD TextSectionOffset; // same as 28-2B??
// #DP01 only
38-3B » DWORD TextSectionSize; // Section ends at last WORD-aligned '00' byte
// #DP01 only
3C-3F » DWORD MessageEntriesCount2;// Number of strings in ext message table
// #DP01 only


新着レスの表示


名前: E-mail(省略可)

※書き込む際の注意事項はこちら

※画像アップローダーはこちら

(画像を表示できるのは「画像リンクのサムネイル表示」がオンの掲示板に限ります)

掲示板管理者へ連絡 無料レンタル掲示板