Katrina lernas Esperanton. Legas rakonton. Bob sidas apud ŝi en kafejo.
Ĉi-tie ripozas multaj maljunuloj. Ĉu Esperanto utila por kiu ne kompreni iun lingvon?
Se Esperanto ne sencebla por ili. Zorgantoj povas studi kio estas lingvo.
Iuj kantas mallaŭte. Iuj ludas pecojn, kartojn.
Ree neinterese diskuti vortojn laŭ gramatiko aŭ ne.
'Bob, bonvole havu kafon.' Ili diskutas pri komuniki sen vortoj.
Estas facile. Vi rigardu atente. Ĉiu povas senti ĝojon aŭ malĝojon.
Uzu vorto, se necese. Iom kaj iom vi gajni senlingva mondon.
Mi vidas ke vi nun ŝatas katrina.
Sed tio estas plezuro kie vi agrablas trankvilon.
Bob paŝas al la tablo, kie ili ludas pecojn. 2 maljunuloj movas pecojn sur tabulo.
La regulo vidiĝas mistere. Ili ekvidas Bob dum mallonga tempo.
Li al ludi kartojn, 1 maljunuloj provas konstrui domon. Kanti aŭdiĝas hejme.
Senfare estas por Bob ke homoj ĉi-tie regajni ilian lingvon.
Bob revenas, Katrina rideti.
Estas mia serioza decido. Vi eble ŝatas MAT-rondon.
Kie oni parolas kiel diversaj Esperantemojn, tiel kio ne ĝenas kompreni.
Ĉiuj sendube salutas Katrinan. Katrina kapjesas ĉiu nenecesa ideon.
Ekster la rondo Bob demandas Katrinan ĉu la lingvoj malsanaj.
Ne, ili provas ĉiuj la vortojn Moe-a.
Bob: Ĉu ni moe-us?
Katrina: Estas bone.
Papero troviĝas el la libro.
8x8 lando
2 ĉaro kuri orte 2 elefanto kuri diagonale 2 ĉevalo salti kurbe
4 glavo paŝi orte 4 lanco paŝi diagonale 2 komandanto paŝi ĉirkaŭen
faligi 1 komandanton
Noto de Yuut e vas
Fir:Ver
Kalan mik/lank(sa/xi) ke/luna/hix mik/hix lank/ke mik/ke lank/luna mik/luna lank
Kaim mik/lank(sa/xi) ke mik n/ke lank n/luna mik n/luna lank n
Pame mik/lank(sa/xi) ke n/luna n/hix mik n/hix lank n
Pab mik/lank(sa/xi) ke mik 1,2/ke lank 1,2/luna mik 1,2/luna lank 1,2
Kal mik/lank tant,pot (sa/xi tant,pot) ke/luna/mik/lank
Figi mik/lank tant,pot (sa/xi tant,pot) ke mik,lank/luna mik,lank
Lot kalan/kaim/pame/pab/kal/figi