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マミヤ・オラヘラシュヴィリと革命運動史

11名無し同志:2023/08/15(火) 20:06:50 ID:EODRHQ4E
港湾労働は涼しいのだろうか、そうでもない?

The Black Sea Port That Could Define Georgia's Geopolitical Future
https://www-rferl-org.cdn.ampproject.org/v/s/www.rferl.org/amp/georgia-anaklia-port-geopolitics-russia-chna-eu/32547539.html?amp_gsa=1&amp_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=%251%24s%20%E3%82%88%E3%82%8A&aoh=16920778866504&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.rferl.org%2Fa%2Fgeorgia-anaklia-port-geopolitics-russia-chna-eu%2F32547539.html
> After Saakashvili lost power in 2012, the new government abandoned the bold plans for Anaklia,
> leaving behind a string of half-built structures and abandoned beachside hotels and restaurants.
> Since then, the town has toyed with transforming itself into a site for Black Sea partygoers by hosting music festivals and summer raves.
>But they have all since relocated -- leaving the western Georgian town behind.
> But now Anaklia may be donning a new identity, this time as an unlikely site for geopolitical intrigue
> that could place Georgia at the epicenter of a global competition for trade routes and infrastructure.
> This is because the government has revived an ambitious and controversial plan
> to build a deep-sea port at Anaklia amid amplified interest in international trade following Moscow’s full-scale invasion of Ukraine,
> where Western sanctions on Russia
> -- the pathway for the majority of transcontinental trade -- have left freight companies and governments eyeing new routes.

一応、開発したい旨は昔から言われていた模様
https://www.jetro.go.jp/biznews/2018/09/8cd2257877a8aebb.html
> 同港建設の事業体「アナクリア開発コンソーシアム」のレバン・アフブェディアニ最高経営責任者(CEO)はジェトロのインタビューに対し、
>「(予定する)2020年12月の操業開始から逆算し、現時点で工事を開始した」と述べ、事業計画は順調に推移していることを強調した。
>一方、同港に接続する道路と鉄道の建設に関しては、工事の着手が遅れているとして、
>責任主体である政府に引き続き早期着工を求めていく方針を明らかにした。


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