ホテルの予約
予約は電話ですることも多い。
***電話をかけるときの基本表現***
下記の表現はすべて覚えてください。
Operator: Good morning(Good afternoon),
ABC Works. (This is Natsuko Sato)→
自分の名前を続けていうこともある。
How may I help you? (ご用件はなんでしょうか?)
* お店で店員が言うのはMay I help you?
* その答えはNo, thank you. I’m just looking.
You: Good morning. This is (your
Full name) from Tohoku Institute of
Technology. May I speak to Prof. John
Benjamin?
Prof.= Professor教授
ジョンベンジャミン教授をお願いします。
Operator: Just a moment, please. One moment.
/ Hang on a second, please.少々お待ちください。
1)別の電話に出ている場合。
I’m sorry / I’m afraid he is on another line.
2)もう一度かけなおしてほしい場合
Could you call him back later?
後でもう一度かけなおしていただけませんか?
3)かけた人がかけなおすと申し出る場合
I will call him back later.
in ---後 in 30 minutes 30分後
I will call him back in 30 minutes.(30分後に
かけなおす)
4)こちらからかけるよう申し出る場合
Could I have him call you back?
Haveはーさせるという意味の使役動詞
彼に電話かけさせましょうか?
ホテルの予約の典型的な会話
Receptionist: Thank you for calling the Hotel
Sendai International. This is Taro Yamada
speaking. What can I do for you today?
= How may I help you today?
Secretary: I’d like to book a room for my supervisor. book予約する
reserve