ttps://mega.nz/file/GtRyWJ4b#JL-fJ8ik4dEacyfPivphroPk3om4R3vRSNV5qVVgc54
ゲームが「omnimidi.dllを探しています」とかいったメッセージを表示し、それからクラッシュしちゃった。WindowsのデフォルトのMIDIサウンドフォントは何十年もの間使用されているもので、90年代初頭のシンセサイザーのようなものです。Omnimidiは、あれを置き換えるために使用するソフトウェアです。
もはや誰もMIDIを使用しないため、MicrosoftはWindowsが使用するシンセサイザーをアップデートする動機がほとんどないから、俺は何年もの間、サウンドフォント置き換えソフト(最初はBassmidi、今はOMNImidi)を使用して、音楽を少なくとも少し高音質にするようした(無料のサウンドフォントは最高のものではありません。一方、現代の音楽で使用されている良いものは、1つの楽器につき数百から数千ドルかかります。これは趣味の制作者がRPGMakerゲームの音楽を改善しようとするのに払えるものではなく、特に個人的な用途での場合はそうです)。
どうやらある時点で、VH01.exeと同じフォルダにwinmm.dllという.dllファイルが入ってしまい、このプロセスを容易にするために使用されていました。しかし、omnimidiがインストールされていないと、ゲームを開こうとするとクラッシュしてしまいました。もちろん、俺はomnimidiを持っていたので、そのような問題に気づくことは不可能でした。winmm.dllを削除したところ、VH01.exeが起動時にクラッシュする問題が解決したようです。以前のバージョンをダウンロードした人は、そのような方法でも修正できると思います。こんなミスしてしまって申し訳ない!
So, there was a bug whereby the game would say "Looking for omnimidi.dll" or something like thtat. Omnimidi is a software I use to replace the default midi soundfont in windows which has been in place for decades (so its like using early 90s synth to play your midis). No one uses midis anymore so microsoft isn't exactly incentivized to update the synth windows uses, so for years I have been using soundfont replacers (Bassmidi, now and now OMNImidi) to replace that 90s synth so the music can sound at least a bit higher quality (free soundfonts aren't the best, meanwhile the good ones used in modern music cost hundreds to thousands for a single instrument, it's not something a hobbyist can afford to make the music in a single RPGMaker game sound better, especially for their own personal use) and apparently at some point a .dll got slipped into the same folder as VH01.exe that was used to facilitate this process, winmm.dll. But without onmimidi installed it would crash if you tried to open the game.
I got rid of winmm.dll and that seems to have fixed the problem of VH01.exe crashing on launch. For those who downloaded the earlier version, you can fix it in such a way as well. Sorry for the mixup!
Password is the same as always, the red haired girl's name
This is a message to the English discord community: Please feel free to use and further modified the above pics and walking sprite in your projects under the rules of original vh game 01.
こっちには小さな更新がありますので
ttps://mega.nz/file/jwBC2C5A#FS4BB84LSUzoikwWmReZ-izo9-1hgyDxBYC8hV1P4JA
頻発する "window\01ななこ_ウインドウ" のバグを修正するパッチ…なはずです。
何時ものパスです
Minor patch to fix the frequent "window\01ななこ_ウインドウ" bug... well, it should, anyways.
pass is the same as always
So... sorry to ask like this but what is the latest playable version of the game, it seem to still be in development but i don't understand anything of what's going on :C
There even seem to be multiple versions of the game now, with one that poped on DLsite recently.
ありがとう
So. sorry to ask like this but what is the latest playable version of the game, it seem to still be in development but I don't understand anything of what's going on
There even seem to be multiple versions of the game now, with one that poped on DLsite recently.
ありがとう
So. sorry to ask like this but what is the latest playable version of the game, it seem to still be in development but I don't understand anything of what's going on
There even seem to be multiple versions of the game now, with one that poped on DLsite recently.
ありがとう
So. sorry to ask like this but what is the latest playable version of the game, it seem to still be in development but I don't understand anything of what's going on
There even seem to be multiple versions of the game now, with one that poped on DLsite recently.
ありがとう
>>470
The latest version is in the URL specified in >>455.
A patch to fix frequent crashes caused by a typo in asset calls can be found in >>459.
That said, this version is a very WIP version that I posted because I was under the impression someone wanted to work on VH01 directly.
It doesn't add new H content but provides a number of bug and continuity fixes.
Before I release a new patch aimed at players, I would like to finish at least one new H event, which I have several WIP
(DeepL)>>470
最新版は >>455 で指定された URL にあります。
アセット呼び出しのタイプミスに起因する頻繁なクラッシュを修正するパッチは >>459 にあります。
とはいえ、このバージョンは非常にWIPなバージョンで、誰かがVH01に直接取り組みたいという印象を受けたので投稿したものです。
このバージョンは新しいHコンテンツを追加するものではありませんが、多くのバグと連続性の修正を提供します。
プレイヤーを対象とした新しいパッチをリリースする前に、少なくとも1つの新しいHイベントを完成させたい。