Call Spirit Companion
Page 120: Replace the second sentence of the Effect
entry with the following sentence: “The spirit lasts
until you fall unconscious, until you dismiss it as a
minor action, or until you use this power again.” This
update clarifies that you cannot have multiple spirits
conjured by your call spirit companion.
Wicked FangはBlazeが使うんだよね?【加工前提】
能力はこんなんです。
--
Name:Wicked Fang (Lv11)
Weapon: Longsword
Enhancement: Attack rolls and damage rolls
Critical: +1d8 damage per plus
Property: Whenever you use a power with the weapon keyword that deals ongoing damage, increase that ongoing damage by an amount equal to the weapon’s enhancement bonus.
Power (Daily): Free action. Use this power when you hit with an attack with the weapon keyword. In addition to the normal effects of the attack, the target takes ongoing 10 damage (save ends).
Level 23 or 28: Ongoing 15 damage.
--
乙でしたー。( ´∀`)
残念な結果に終わったのは無念の一言。
まー 8 レベルから 11 レベルに限界突破するまでは、割とデスロードです。w;
PC 達の各防御値や攻撃ボーナスの上昇に対して、敵の強化速度が明らかに上待ってるレベル帯なのでー。( ´Д`)
逆に 5 レベルになるまでは PC 達が強いレベル帯なので、この辺の感覚で敵を強化したりすると大惨事に。w;
逆境の英雄級後半を乗り切るには、パーティ連携が欠かせないのだけど、PC の入れ替わりが激しい現状だとかなり厳しいんじゃなかろうか。
各 PC とのシナジー効果を狙ってパワーを取ったり、マジック・アイテム選んだりって部分がパーティとしての強さに如実に反映されるゲームだからねー。
サブ PC 制はやめて、休んだ PL の PC を代理で動かすなどした方が良い気がしますよ。その PC への理解も深まりますし。