したらばTOP ■掲示板に戻る■ 全部 1-100 最新50 | メール | |

札幌オリンピックについて

1 大下 宇一 :2005/10/04(火) 17:38:07
 藤原先生は、札幌オリンピックに関する著作があるとうかがいまし
たが、現在見ることはできるのでしょうか?オリンピア幻想とか?
 また、札幌オリンピックのプロジェクトを記した本をご存知のかたは
いらっしゃいますでしょうか?

2 相良武雄 :2005/10/04(火) 17:48:43
オリンピア幻想はグルノーブルオリンピックに関する著作で、
そこにない、最終章で、札幌オリンピックでテロが起きると
予言していたと聞いています。
オリンピア幻想は入手可能のはずです。

3 藤原肇 :2008/01/06(日) 15:11:11
『オリンピアン幻想』の英語版の「まえがき」か出来上がったので、とりあえず6㌻あるものの最初の一㌻目だけを公開します。残りは本が出てからのお楽しみということでいかがですか。もし、「オリンピック精神、公正さ、紳士道」というテーマを議論する場として、タイトルを変えてこのスレッドが活用できるならば、管理人さんにそのように手配してもらえたらと思います。「札幌オリンピックについて」では限定されすぎてピッタリしませんので。
<「まえがき」の一㌻目の貼り付け>
Preface

**
It is said that a traveler goes abroad to discover himself, and that he discovers wisdom after making many journeys through wilderness and frontier territory that no one else can make for him. In this sense, my experience of studying abroad in my mid-twenties at the University of Grenoble in France blessed my life with fortune colored by rich substance.
When I got very tired after long days in the classroom, the best books to recreate my stressed brain were always books of Goethe’s poetry and Greek mythology. Since I was a young boy, I loved to read travel accounts and old legends from around the world, and I felt very excited whenever I saw a first chapter begin with “Once upon a time…” When I was growing up, my most admired hero was Apollo, who is the god of the sun, light, healing, music, poetry, prophecy, and truth.
Half a century later, it is a great pleasure to write a book preface with the sentence “Once upon an Olympian time, there was a group of twelve gods including Zeus, his wife Hera, and their family and relatives, who were said to live half way up Mount Olympus…”
After millions of years of cosmic time, the Greek people started the first Olympic Games in 776 B.C. at the small village of Olympia. Originally, the Games were a religious festival to honor both Zeus, who is king of the gods, the ruler of Mount Olympus, and the god of the sky, thunder, and justice, and his wife Hera and the other gods of Mount Olympus. The sanctuary of Zeus is Olympia, where there is the Olympic stadium and the temple of Zeus. The temple of Zeus once housed a gigantic ivory and gold statue of Zeus that was one of the seven wonders of the ancient world.
The ancient Olympic Games were only for male participants who spoke Greek and were held at Olympia from 776 B.C. to 393 A.D. The Olympic Games were hosted at four year intervals and used the term ‘Olympiad’ for the period between the Games.
Fifteen-hundred years later, the tradition of Olympic Games was revived in 1896 by the French nobleman Baron de Coubertin, who conceived of an international sport competition to promote athletes. Coubertin adopted the motto “Citius, Altius, Fortius,” which means “Swifter, Higher, Stronger.” This wonderful sentiment inspires athletes from all over the world to achieve.
The current Olympic Games are an international multi-sport event comprised of the Summer and Winter Games. A celebration known as the cultural Olympiad was also established to include cultural events such as art, music, architecture in the modern Olympic movement. Thus the Olympic Games are much more than the world’s largest sporting event. They are also an international political and cultural colossus.

4 野田隼人 :2008/01/07(月) 05:38:17
ご提案有り難うございました。

本スレッドの「札幌オリンピックについて」を「オリンピック精神、公正さ、紳士道」という題名に変更することは、本掲示板の設定上の問題でできません。よって、「オリンピック精神、公正さ、紳士道」という題名で新たにスレッドを立ち上げ、このスレッド「札幌オリンピックについて」は廃止にしたいと思いますが大下さん、相良さん、宜しいでしょうか?

副管理人
野田隼人

5 野田隼人 :2008/01/07(月) 05:46:22
“Once upon an Olympian time"が新たに立ち上がっていたのを見落としていました。申し訳ありません。本管理人さん、有り難うございました。

新着レスの表示

名前: E-mail(省略可)

※書き込む際の注意事項はこちら

ゾンビ政治の解体新書: 魔女狩りをするゾンビへの鉄槌 / 株式会社サイゾー

安倍政権批判本の決定版!――憲政史上最長になる可能性も高まった安倍晋三率いる内閣。だが、その長期政権を支えたのはゲシュタポとも揶揄される、批判勢力やメディアを徹底的に押さえつける恐怖政治だった。水面下ですでのその体制は限界を迎えながらも、ゾンビのように延命をはかる現政権の強引なやり口は日本の未来に暗い影を落とそうとしている。安倍政権が行ってきた蛮行とは? 彼らは本当は何をしたいのか? この先に待っている日本の未来とは?世界の政財界で活躍してきた著者が、メディアには決して出ることがない機密情報なども含む、事実と考察を積み上げて、安倍政権を暗部を暴く。日本を変えられるのはこの一冊しかない。

掲示板管理者へ連絡 無料レンタル掲示板