We create a world that works for all.
私たちはすべての人にとって利益になる世界を 創る We celebrate living in heaven on earth
私たちは至上の幸福の中で生きることを祝う
Here to Love and serve
愛するために、そして役立つためにここに存在 している
I'm one with you.
私はあなたと一つ。
You're one with me
あなたは私と一つ
Together we are Unity 私たちは共にユニティ
We are and will forever be.
私たちはこれからも永遠にユニティ
We are one, we are Unity.
私たちは一つ、そ
して私たちはユニティ
I am Unity
私はユニティ
You are Unity
あなたはユニティ
We are Unity
私たちはユニティ
When one is bound then none are free
もし一人でも縛られているなら誰も自由でいら れない
IN A STUDENT AREA OF Tokyo called Takadano baba, behind a peculiar sculpture showing a n ude Marilyn Monroe about to pounce on a su mo wrestler, lies the office of Kunio Suzuki, lea der of a ''spiritual movement'' called the Issuik ai.
The group produces a monthly paper called Re conquista, which aims to reconquer what Suzu ki thinks has been lost: the pure Japanese spiri t. On the wall of Suzuki's tiny office hang pictur es of Emperor Hirohito in uniform, snapped so metime during the 1930's, and of Yukio Mishi ma, the ultranationalist writer who committed seppuku, a form of ritual suicide, in 1970.
Suzuki is a quiet man in his early 40's, casually dressed, more like a research fellow than a rig ht-wing activist. He receives many fan letters fr om young women, who profess to admire his r omantic spirit.
He explained that ''because of biased textbook s'' many people of his generation felt guilty ab out the Japanese role in World War II, ''and pe ople who did better than I did at school all join ed the left-wing student movement.'' He concl uded that there was something wrong with Jap anese education. He also worries about the spi ritual state of most Japanese, ''who spend their time reading comics and watching TV,'' but he conceded they were probably quite content. A young member of the group, who had been en grossed in a book on terrorism, suddenly brok e his silence to exclaim that it was all America' s doing: ''They want us to be weak. That is why they rigged our education system. To stop Japa n from being a major power.''
に応えさせて頂きますと、①と②の二項目に集約されると思います。
① は、日本出現の理念は、中心帰一にあり秩序にあり、天皇に中心帰一している姿が金波羅華の実相の姿で、この秩序ある國の姿に鎮め得たときに、日本に実相が顕現し、ひいては世界へと影響を及ぼし、平和な世界へとつながる。
と云うことだと思うのです。
② は、世界平和こそ神意の現成であり、その姿は、自然と人間が調和した多様性満ち溢れる世界である。神の御心が十分に反映した平和な世界は、神−自然−人間が大調和した世界なのである。ということでしょう。
このように、解釈することができると思います。
① の理念が世界にあまねく行き渡った世界が②であると思っております。ですから日本出現の理念を説き実践するなか、②の世界が顕現してくるのでしょう。環境は心の影であるわけですから。
この二項目は、決して対立するものでなく、深くつながっているものと存じます。
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イソップ物語の中の1つとして森で動物と鳥が戦争をしたとき、コウモリは動物の陣営に行って、「私は鋭い牙とフサフサとした毛が生えていますから、私はあなた方の仲間です。」と言っておきながら、鳥の陣営では「私にはこんなに立派な羽が生えており、飛べますから皆さんの仲間です。」と典型的な二枚舌を使っています。
二枚舌とは、矛盾したことを言う、一つのことを二通りに言う、Aに言ったことと、Bに言ったことが食い違うということを意味します。Aへの発言とBへの発言が、どちらも両立しなければ矛盾が生じ、「嘘つき」ということになります。
英語では、“He speaks with a forked tongue.”といいます。「あいつはフォークのように先が分岐した舌で話す」となります。
先が複数に分かれた舌を持ち、しかも、それぞれが異なる発言をするということになります。
そのほか、英語では"Hi is double-tongued"という表現もあります。
二重になった舌、複数の舌、二枚舌というわけです。
ドイツ語では、doppelzuengig「二枚舌」です。
というわけで、日本語の「二枚舌」は、おそらく外来語が起源でしょう。
If we look extensively, with a meek and honest mind, at ourselves and the environment in which
we are, we will realize that there is almost nothing that we can do on our own. Our daily life is
supported by the positive thoughts and actions and cooperation of a countless number of people.
Magazine for propagation, “Shirohato,” No. 55, page 8
① マサノブ君が「法燈継承」したということは、自作自演のウソであったことが、今日
では明白になった事である。二代目・清超先生による認可がなかった事、マサノブ君への
「法燈継承」に関しての公式発表がなかった事で証明されている。
② 開祖・谷口雅春先生の『御教え』(「唯神實相論」)を自己の個人的思想に基づいて主
要部分を換骨奪胎して、実質的には「マサノブ教」(「サヨク唯物現象論」)に転換したこ
と。更に悪辣なる事は、看板だけは「生長の家」という名称だけは継続使用していること
である。宗教の後継者としては為してはならない最大の開祖反逆罪を犯したのである。
③ それにともない、開祖・谷口雅春先生の御著書の中で、マサノブ君の気に入らない内
容の御著書を絶版処分として、「生長の家」教義の抹殺を断行し、その開祖・谷口雅春先
生の『御教え』の気に入らない部分を信奉して講話をなす本部講師たちを追放処分したこ
と、すなわち「生長の家」の“焚書坑儒”である。