したらばTOP ■掲示板に戻る■ 全部 1-100 最新50 | まとめる |

佐々木三男氏「トランジションゲームの練習法」クリニックのご案内

1 スポーツ指導者支援協会 :2010/06/15(火) 19:06:07
拝啓
NPO法人スポーツ指導者支援協会と申します。
私たちは、スポーツの価値向上を目指して、指導者向けの講習会の企画運営、指導DVDの制作販売、スポーツチーム(学校、クラブ)を対象に食生活サポート出張講習を行っているNPO法人です。

今回、「トランジションゲームの練習法」と題したクリニックを開催する運びとなりご案内差し上げました。

選手の皆様には佐々木三男氏のトランジションゲームを実感、練習することが出来ます。

指導者の方には佐々木三男氏の練習法が伺える絶好の機会となります。


〓〓〓☆トランジションゲームの練習法☆〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓


講師:佐々木三男氏(慶應大学男子バスケットボール部ヘッドコーチ)

開催場所:慶應義塾大学 湘南校舎 体育館

開催日:2010年6月27日(日)

講習時間:午前10時から午後6時頃(時限ごとの参加も可)

【1時限】 10:00-11:30 「ファストブレイク/セカンダリー/早攻め」
【2時限】 11:40-13:10 「ファストブレイク/セカンダリー/早攻め」

【昼休み】 13:10-13:50

【3時限】 13:50-14:30 「座学 午前の部の質疑応答と午後の講習の紹介」
【4時限】 14:40-16:10 「ハーフコートでのトラップディフェンスからの展開」
【5時限】 16:20-17:50 「トランジションゲームのまとめ/ゲーム」


対象:プレイヤー参加:中学3年生以上の男子30名

   見学参加:指導者20名

料金:1時限あたり2,625円
   3時限目の座学講座は、他のいづれかの時限に出て頂いた方が無料で参加できる講座です。

概要:
慶應義塾大学男子バスケットボール部との共同開催。
モデルプレイには慶應義塾大学男子バスケットボール部選手も参加の予定です。

トランジションゲームを構築するために欠かせない練習法を具体的に紹介します。

・リバウンド獲得からのファストブレイク/セカンダリーブレイク/早攻めを習得する練習法では、「全習法」的に学んでいくやりかたと「分習法」的に学んでいくやりかた、ふたつの視点から紹介致します。

・座学講座では、午後の練習がよりわかりやすいように映像で練習内容を紹介します。

・トラップディフェンスからの展開では、トラップの仕掛け方、その後のオフェンス展開を学んでいきます。

・まとめでは当日紹介した組み立てと練習法のまとめ、ゲームではファストブレイクを目指したゲームをやります。


詳細Webページ(http://sportif-support.net/delivery/knowhow_delivery/knowdeli_vol57/basket_knowhow100627.html
申し込みWebページ(http://sportif-support.net/autores/Knowdeli_admission_57form.html

〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓

昨年の全日本大学バスケットボール選手権大会準優勝に続き、本年関東大学バスケットボール選手権大会準優勝と指導実績がある佐々木三男氏のクリニックです。

今回は慶應義塾大学男子バスケットボール部との共同開催!

たっぷり一日使い学びます!

ぜひご検討いただきますようお願い申し上げます。


******************************************
Knowhow Delivery(ノウハウデリバリー)
担当:井上
〒169-0075
東京都新宿区高田馬場1-20-7-107
MAIL : knowhow_delivery@sportif-support.net
TEL : 03-5272-2620
URL : http://sportif-support.net
運営:特定非営利活動法人スポーツ指導者支援協会
******************************************

4 ニューバランス レディース :2014/08/14(木) 20:46:09
Dhoom 3 and Their Promotional Tactics Have you seen the trailers of the latest film from the Yashraj banner? Yes, we are talking about DHOOM 3! The super hit franchise is back with its third installation and this time with Mr. Perfectionist, Aamir Khan bagging the lead. The film of course does have Abhisekh Bachchan and Uday Chopra but that again is a mere formality in the plot, isn't it? Accompanying them in a gorgeous avatar is Katrina Kaif who is spreading her magic with the song Dhoom Machale. While the film is predicted to make a collection of over Rs. 200 crore, the film makers are making sure they get the maximum leverage out of the coverage before the film even releases. This will begin once Aamir Khan pushes his genius marketing tactics for promoting the film. But the question really is that does the film need promotion? Banking on the star cast and the past hits by the same franchise, the film is a sure shot hit. Also, considering the fact that no big banners are launching any movies during the same time, the film will not be at the split ends at the Box Office. So the question still remains here that can the film break all records without being hard sold? Possibly yes and the reason for this is because Dhoom 3 has already sold off its satellite rights to Sony Max at a whooping price of Rs. 75 crore. And with brands like Mountain Dew and BMW coming into the picture as product associations, the film has gone beyond the mark of being a hit already. Though the formality of promotion would include new song teasers and launches to create excitement, the makers will make sure they do everything to make it big. Similar attempt was seen by the makers and the agency handling the social media of the film during the launch of the song Dhoom Machale. While the song has crossed a mark of half a million hits on YouTube, the trailer of the film has received over 10 million hits already. And since then no Indian TV channel has been missing out on the opportunity in showing either the teasers or the songs on their channels. Watch movie channels like Max and UTV or music channels like MTV, Mix and 9XM who have harped on the popularity of the song and have constantly fed it on their television schedule as well as on their online portals. The success of the songs and teasers will surely contribute to the success of the film, but will the film manage to break records and steal hearts we will find out on 20th December, 2013. Author is an expert in writing articles about TV channels. Currently writing for Sony MAX, India's popular Hindi Movies Channel and Bollywood Movies Channel.
ニューバランス レディース http://www.klf.nu/html/nblsale.htm


新着レスの表示


名前: E-mail(省略可)


■ したらば のおすすめアイテム ■

東方求聞口授 ~ Symposium of Post-mysticism. - ZUN

。『東方風神録』以降のキャラクター解説に重点を置いたもので、
ZUN氏自らが執筆することもあって単なる紹介にとどまらない内容ですぞっ

※カバーイラスト:匡吉

この欄のアイテムは掲示板管理メニューから自由に変更可能です。


掲示板管理者へ連絡 無料レンタル掲示板 powered by Seesaa