ウォーブレイドのリカバリーでちょっと質問
You can recover all expended maneuvers with a single swift action, which must be immediately followed in the same round with a melee attack or using a standard action to do nothing else in the round (such as executing a quick, harmless flourish with your weapon).
p.42 (TYPE)内のstrikeの解説中
You can make a critical hit with a strike, and if a few case, critical hit grants you additional benefits. You do not multiply damage from strike with a successful critical hit. You treat it just as you would extra damage from another special ability, such as sneak attack.
ストライクでの攻撃がクリティカルヒットとなった場合、いくつかのケースではクリティカルヒットは追加の効果をもたらす。クリティカルヒットとなっても、ストライクによるダメージは倍加しない。追加のダメージは他の特殊能力、例えば急所攻撃などと同様に扱う。
>227
なんで2d4や2d6より1d8や1d12が有利かな?
Aura of Chaosの能力は、ダメージの各dieで最大値をロールしたら再ロール
だから、2d4や2d6の方が有利だと思うよ
Aura of Choas使った場合の
2d4の期待値・・・6.6667
2d6の期待値・・・8.4
1d8の期待値・・・5.1429
1d12の期待値・・・7.0909
たぶん、2d4の場合は8が出た場合に再ロールと勘違いされてませんか?
2d4の場合はそれぞれのd4で最大値の4が出た場合に、そのダイスのみ再ロール可です。
ところで、この再ロールは追加ダメージにも適用されるんでしょうかね?
たとえば、急所攻撃とかの。
本文は
When rolling for melee attack, you gain a special benefit from any die that rolls its maximum amount.
とあるので、多分、OKだと思ってます。
ということは、Greater Divine Surgeと組み合わせるといっぱい振り足せて面白いですね。
っという話です。
ハイパーT&Tのハイパーバーサークみたいに振り足せたらもっと面白いのに、
と考えました。